یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۴۹:۳۱

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:
مراکز پژوهشی باید با صنعت نفت همگام باشند
ایران دریلینگ: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری در صنعت نفت، گفت: مراکز پژوهشی و مطالعاتی با اصلاح ساختار، افزایش کاربری، کاهش هزینه‌های سربار، باید در این شرایط ویژه با صنعت نفت همگام باشند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، حمید رضا کاتوزیان به عنوان رئیس یکی از قطب‌های پژوهشی صنعت نفت و میزبان ششمین جشنواره پژوهش و فناوری در صنعت نفت به سقوط قابل تامل قیمت‌های نفت از ١١٠ دلار به کمتر از ٥٠ دلار در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این تغییرها به دنبال شرایط اقتصادی بازارها و نیز بعضی تفاهم‌های سیاسی رخ داده است و متاسفانه در نخستین واکنش‌ها به این شرایط حوزه پژوهش‌ها و فناوری تحت تاثیر قرار گرفته است و از هم‌اکنون کاهش سهم پژوهش را حس کرده ایم و این همان زنگ خطریست که به صدا درآمده است.

وی با بیان این که دوگونه علم و کار تحقیقاتی وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از این تحقیقات تجملاتی است و بعضی دیگر با مقاصد خاص و برای خودکفایی کشور تهیه و اجرا می‌شود و باید این دو نوع را ازهم جدا کنیم، پژوهشگاه صنعت نفت همواره اقدام‌های خود را در نوع دوم این پژوهش‌ها قرار داده و نیازهای عاجل صنعت نفت را برآورده کرده است. وی گفت: اثرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد و صنعت ما نمونه مشخصی از صنایعی است که توسعه قابل قبولی را در حوزه پژوهش نداشته‌اند و ما امیدواریم بودجه‌های پژوهشی تحت تاثیر فشار اقتصادی کاهش نیابد. کاتوزیان تاکید کرد: مراکز پژوهشی و مطالعات نیز با اصلاح ساختار، افزایش کاربری، کاهش هزینه‌های سربار، باید در این شرایط ویژه و تنگنا همگام با صنعت نفت حرکت کنند. رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار امیدواری کرد که با درایت و توجه دولت تدبیر و امید حمایت از پروژه‌های پژوهشی بویژه در صنعت نفت توسعه یابد.


  کد خبر : 457
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :